SCARPA в 2025 році це світовий лідер у виробництві трекінгових кросівок, трекінгових черевиків і скельників, пропонуючи весь діапазон моделей - гірськолижні, висотні черевики для альпінізму, гірські черевики, взуття для туризму та подорожей. Перш ніж почати розповідати історію компанії Scarpa, присвятимо один абзац власне назві. Саме слово Scarpa це абревіатура (Società Calzaturiera Asolana Riunita Pedemontana Anonima) італійської перекладається як взуття, просто взуття. А назва компанії правильно писати так - S.C.A.R.P.A. Бренд SCARPA є синонімом безкомпромісної якості, інновацій та глибокої поваги до навколишнього середовища. Заснована в самому серці італійського регіону Доломітових Альп, SCARPA вже понад 80 років створює високопродуктивне взуття для гірських видів спорту, поєднуючи традиційну майстерність з передовими технологіями. Цей звіт надасть вам всебічний аналіз бренду SCARPA, розкриваючи його багату історію, філософію, асортимент продукції та унікальні особливості, що роблять його вибором професіоналів та ентузіастів по всьому світу.
ProBagWiki. SCARPA як і багато інших брендів входить до промислового кластера Montebelluna Sportsystem (географічно це трикутник Монтебеллуна, Кастельфранко та Азоло у Північно-Східній Італії, територією приблизно 355 км², що охоплює близько 16–17 муніципалітетів) який є "Кремнієвою долиною" гірського взуття. Про це свідчать відомі назви брендів, що розташовані тут: Aku, Asolo, Crispi, Dolomite, Garmont, Kayland, Nordica, Salewa, Scarpa, Tecnica, Trezeta... Ніде більше у світі так багато постачальників і виробників не працюють разом на такому обмеженому просторі. Погляд у серце індустрії спортивного взуття. "Montebelluna Sportsystem" є одним з найдинамічніших індустріальних районів у Північно-Східній Італії. Це можливо, оскільки компанії постійно переглядали та розширювали свій продуктовий портфель і рано відкрилися для виведення всього або частини виробництва за кордон.
Scarpa була заснована в 1938 році в місті Asolo, в регіоні Монтебеллуна. Це надзвичайно красиве місце, що розташувалося серед м'яких пагорбів, оливкових гаїв та виноградників. Її засновником був лорд Руперт Едварт Сесіл Лі Гінесс (Rupert Edward Cecil Lee Guinness), відомий багатьом брендом пива Guinness. Так, так — саме він був спадкоємцем династії Guinness і саме при ньому (1929 року) компанія вперше почала займатися рекламою пива, і стала найбільшою пивоварнею світу. А в період з 1927 по 1962 рік Гінесс був ректором Дублінського університету. Але не про це. Руперт Гінес був багатим англо-ірландським бізнесменом, великим землевласником в Асоло, де обробка шкіри була традиційним ремеслом. Багатий, розумний та ексцентричний — зараз такого, як він назвали б філантропом. Загалом одного разу він вирішив дати роботу і майбутнє місцевим умільцям. Він зібрав найкращих майстрів шевців і створив S.C.A.R.P.A. - Акронім від Societa Calzaturieri Asolani Riuniti Pedemontana Anonima. Асоціація взуттєвих майстрів гірської території Асоло, ну чи якось так.
У 1940-му році у віці 11 років Луїджі Парізотто (Luigi Parisotto) почав освоювати взуттєву справу з кращими майстрами шевцями в районі Асоло. 1942-го в розпал світової війни Луїджі вступив на роботу в Scarpa. Луїджі з юних років подобався процес створення взуття. На початку 1950-х Паризотто відкриває свою майстерню у старій стайні. Його компанія називалася San Giorgio. Разом зі своїми братами Франческо та Антоніо вони щодня робили від 4-х до 15 пар взуття ручної роботи. По 19 годин на день, працюючи 7 днів на тиждень, брати проїжджали багато миль на велосипедах із рюкзаками повними чобіт на продаж. Взуття Паризотто користувалося популярністю серед місцевих фермерів, які цінували зручність та довговічність.
У 1956-му році, скопивши достатній капітал, за підтримки своєї сім'ї, брати Паризотто викуповують Scarpa. Крок серйозний та ризикований. Однак завдяки прихильності 17 професійних майстрів бізнес під керівництвом Паризотто почав швидко розвиватися. На той час у Scarpa робили до 60 пар взуття щодня. На початок нового десятиліття чутка про якість взуття Scarpa поширилася далеко за межами регіону Монтебеллуна. Клієнтами Scarpa стали мешканці та інших регіонів північної Італії. Кількість майстрів на виробництві збільшилася до 50, а обсяг виробництва зріс з 10000 до 120000 пар на рік. Асортимент Scarpa складав 40 моделей, включаючи гірські черевики, лижні черевики для пересіченої місцевості та лиж з вільною п'ятою.
Клімат у компанії був дружній. У Scarpa діяв трудовий етикет – ніхто не мав свого особистого кабінету. Кожен працював на лавках серед робітників. Так вони завжди могли відповісти на їхні запитання, допомогти, але найголовніше — вчити власним прикладом пишатися добре зробленою роботою. 1965-го року американець італійського походження, який живе в Бостоні (США), почав імпортувати черевики Scarpa на американський ринок. У 70-ті роки частка експорту становила 60% від усього виробництва. Взуття Scarpa поширюється на країни Європи, Америки, Далекого Сходу та Австралію. Магазин ProBag є офіційним авторизованим дилером SCARPA в Україні. Це дозволяє нам запропонувати грамотну консультацію та допомогу у виборі всього асортименту SCARPA. ProBag представляє розширені можливості, щоб Вам було легко і просто купити товари від SCARPA в Україні: до Ваших послуг: Безвідсоткова Розстрочка - Оплата частинами від Приватбанку та Покупка частинами від Монобанку, Безкоштовна доставка та консультація на професійному рівні. Офіційне партнерство між SCARPA та ProBag дозволяє купити кросівки, трекінгове взуття, альпініське взуття з офіційною гарантією та належної якості.
Брати Паризотто були одними з перших, хто звернув увагу на напрямок альпінізму і скелелазіння, що швидко розвивається, на півночі Італії. Вони почали розробляти взуття, яке б задовольняло вимогам цієї культури. Специфічні особливості у поєднанні з легендарною міцністю стали запорукою того, що багато ранніх альпіністів Італії користувалися черевиками саме Scarpa.Scarpa продовжує освоювати нові напрямки і в 1970 році випускає черевики для гірських лиж Rally, що пізніше стали досить популярними.
У тому ж році Scarpa розробляє перші у світі висотні пластикові черевики для альпінізму. Вони виготовлені з матеріалу Pebax, що використовується потім у тенісних ракетках. Перші моделі називалися Grinta, потім Inverno. А на Американському ринку пластикові черевики Scarpa відомі під назвою Vega.
Scarpa Alpha Plastic Boot новий черевик для висотного альпінізму, що прийшов на зміну Vega, незважаючи на її популярність. Альфа важить на 300г менше, ніж пара Vega у тому ж розмірі. Сам черевик із матеріалу Pebax був досить еластичним, завдяки чому черевик був технічним. Підошва із вуглецевого волокна. Рокер у підошві менше для кращої ефективності при сходженні, стрункіший профіль, передня частина в області кісточки гнучкіша, ніж раніше.
Scarpa Vega H.A. - це подвійний пластиковий альпіністський черевик, розрахований на висотні або зимові сходження. Випускається вже багато років і за цей час встиг зарекомендувати себе як чудовий черевик. Ця модель використовувалася у багатьох найскладніших експедиціях провідними альпіністами світу та є предметом гордості фірми SCARPA. Шарнірне з'єднання в районі гомілкостопу створює оптимальне поєднання гнучкості та фіксації. Наявність двох рантів дозволяє закріпити на цих черевиках будь-які альпіністські кішки. Підошва Vibram забезпечує відмінне зчеплення з поверхнею і має високу зносостійкість. Забезпечені висотним утепленим внутрішнім High Alltitude - призначеному для сходження на висоти від 6000 м.
Асортимент Scarpa став орієнтований на ширше коло користувачів. Розширився асортимент висотних та гірських черевиків, з'явилися моделі для подорожей, походів, міські черевики, скелелазні туфлі. Новаторський дух Scarpa не вичерпується. У компанії прагнуть поєднувати високотехнологічні матеріали із перевіреними технологіями. Компанія запровадила безліч інновацій під своїм ім'ям. Наприклад, Scarpa першою зробила взуття із мембраною Gore-Tex.
У 1990-х колекція моделей Scarpa розрослася більш ніж на 100 моделей. З'явилися черевики для лижного альпінізму, розроблені спільно з другом родини Паризотто альпіністом Ромоло Ноттріс (Romolo Nottris), який також був дистриб'ютором Scarpa.
Успіх компанії продовжує зростати, і 1996-го було відкрито новий завод. Ще низку великих кроків було зроблено в 2000-х роках.
У 2005 році Scarpa відкрила представництво в Північній Америці на чолі з ветеранами аутдор індустрії. Це сталося через багато років співпраці з дистриб'юторами США та Канади. Відкриття офісу в штатах допомагає краще врахувати переваги американців та канадців.
Скальне взуття Scarpa та Хайнц Маріахер
На ринку скелелазного взуття Scarpa входить у велику трійцю найкрутіших брендів. Її основними суперниками та одночасно стимулом до розвитку є La Sportiva. Величезною подією в історії Scarpa став прихід до компанії легендарного Хайнца Маріахера. Для тих, хто не знає, саме завдяки Маріахеру скальники зараз саме такі, які є. Він є автором багатьох новаторств конструкції скельних туфель. Це єдиний у світі дизайнер взуття, чиє ім'я знає скелелазне співтовариство. Але починав він просто з великої пристрасті до спорту та жорстких, сміливих маршрутів у Доломітових Альпах Італії.
Хайнц Маріахер виріс в Австрії неподалік Бранденбурзьких Альп, де почав лазити сам по собі. Перший свій маршрут він подолав у 12 років у звичайних тенісних туфлях зі старими іржавими гачками. Згодом він дізнався, що маршрут був складністю 5.8. Хайнц став міцнішим і сміливішим. У 18 років він знову ж таки поодинці пройшов маршрути 5.10 і вище в Доломітах. А 1979-го Хайнц спонтанно вирішив пройти маршрут Solda-Conforto на Мармолада складністю 5.10b. Це був подвиг у той час.
До 1980-го Маріахер став одним із піонерів спортивного скелелазіння. Разом з Роберто Бассі він розмістив перший болт для спортивного маршруту в Арко (Італія), який став пізніше одним з епіцентрів спортивного скелелазіння у світі.
У 1981-му році Хайнц Маріахер разом з деякими колегами альпіністами почав тестувати різне взуття у пошуках більш відповідного варіанту, ніж прийняті тоді туфлі на 4 розміри менше, ніж необхідно. Хайнц знайшов невелику фабрику взуття, яка намагалася виробляти скельники, і почав із нею працювати. Перша з розробок була випущена 1982-го і названа його ім'ям "Mariachers", стала легендарною. Маріахер додав верхню стропу, зробив п'яту вищою, ніж у взуття того часу, зробив туфлі більш комфортними і значно поліпшив зручність. Ті, хто спробував «Mariachers» зраділи, їм більше не довелося носити взуття на 4 розміри менше.Як скелелаз Хайнц продовжував зростати. Він зводив нові спортивні маршрути на південній стороні гори Мармалада. "Tempi Moderni" (5.11d) досі вважається класикою. Для розробки скельного взуття дні, проведені Хайнцем на скелях, також важливі як і дні на фабриці.
На виробництві у Хайнца є свій кабінет із невеликим скеледромчиком. Там Маріахер креативіт, експериментуючи з гумою, формою та іншими складовими скельних туфель. Будучи досвідченим скелелазом, Хайнц шукає оптимальне рішення для створення зручних скельних туфель для різних умов. Ну а La Sportiva, яка втратила такого генія, тепер, мабуть, кусає лікті.
Історія одного черевика
В асортименті Scarpa є одна цікава модель. Це практичні міські черевики з яскравим дизайном, які знайшли море шанувальників у Європі – Mojito. З'явилися ж Махіто зовсім випадково. Одна із сестер Паризотто замовила на виробництві як подарунок для себе та своєї подруги дві пари різнокольорових черевиків. Коли господар компанії побачив, що вийшло, вирішив випустити невелику партію на пробу. Черевики вийшли дуже веселими, назву вирішили дати відповідну, жартівливу. Мохіто надійшли до магазинів одразу у 13 різних кольорах. Сьогодні палітра Махіто розширилася і це одна з моделей моделей Scarpa, що найбільш продаються.
Сьогодні Scarpa є найбільшим виробником взуття для гір, чим би ви не займалися. Навіть міські черевики фактично вийшли із спортивних технологій. Взяти ті ж самі Мохіто, адаптовані під місто скельні туфлі з підошвою Vibram, захищеним носом, надійною шнурівкою. У кожному з напрямків Scarpa досягла успіху. Наприклад, пластикові черевики Scarpa Maestrale стали чи не найбільш популярними у любителів скі-тур. На виробництві, як і раніше, дружня атмосфера, кожен відповідає за свій фронт роботи. Багато процесів автоматизовано, але якість на висоті як і 75 років тому.
Основна діяльність SCARPA зосереджена на розробці, виробництві та продажу високоякісного взуття для гірських видів спорту та активного відпочинку. Компанія пропонує повний спектр високопродуктивного взуття для будь-якого виду гірського спорту – від бекпекінгу до походів, від скелелазіння до лижного спорту, трейлранінгу, альпінізму та підходів, а також повсякденного взуття, натхненного горами. Місія SCARPA полягає у сталому створенні та виробництві найбільш інноваційного взуття, розробленого для досягнення будь-яких висот. Філософія бренду ґрунтується на глибокій повазі до гір, природи та майбутніх поколінь. З цієї причини дизайн продуктів SCARPA враховує весь життєвий цикл, з метою створення циркулярної системи. Компанія систематично досліджує та розробляє рішення, а також впроваджує інноваційні технології та процеси, щоб мінімізувати споживання природних ресурсів, зменшити відходи та негативний вплив на навколишнє середовище.
SCARPA – це більше, ніж просто виробник взуття; це бренд з багаторічною історією, глибоко вкоріненою в італійських традиціях майстерності та постійному прагненні до інновацій. Заснована Рупертом Гіннесом та розвинена родиною Парізотто, компанія стала світовим лідером у виробництві високопродуктивного взуття для скелелазіння, походів, лижного спорту, трейлранінгу та альпінізму. Завдяки своїй відданості якості, інноваційним технологіям (таким як GORE-TEX, Vibram®, PEBAX RNEW®) та глибокій прихильності до сталого розвитку та етики, SCARPA пропонує взуття, яке не лише забезпечує виняткову продуктивність та комфорт, але й відповідає цінностям сучасних, екологічно свідомих споживачів.